Archive for januar, 2014

Du får ikke six pack på 4 uger

jan
24

Der findes utallige af reklamer på internettet, som lover dig, at du kan få en six pack lynhurtigt. Du skal bare lige købe Extreme abdominal burner 3000, så er din lykke gjort. STOP. Jeg er træt af latterlige salgstricks og postulater som “Fitness industrien hader ham, lær hans hemmelighed at kende for kun 5 dollars”. Bare STOP.

Ingen magi
Tro mig, hvis der fandtes en magisk vej til fantastiske mavemuskler uden hårdt arbejde eller doping, så ville alle benytte sig af den. Den ville ikke være hemmeligholdt. Den ville blive solgt overalt. Så når du ser nogle, som siger at de har hemmeligheden, så tænkt dig om. Der er ikke en magisk hemmelighed.

Brug din sunde fornuft
Lyder noget for godt til at være sandt, er det ofte også sådan. Prøv at tænk dig om: Hvis deres produkt virkelig var så fantastisk, som de skriver, ville man så ikke have hørt om det? Det er jo ikke fordi virksomheder ikke ønsker medie opmærksomhed, tværtimod. Det ville jo bare gøre, at de kunne sælge mere. Så der må jo være en grund til, at de bliver nødt til at købe annonceplads på Facebook eller andre sider, for at lokke dig i fælden.

Vær kritisk overfor før/efter billeder
Lad være med at stole på før/efter billeder, som bliver fremlagt som beviser for effekt. De er med kæmpe stor sandsynlighed photoshoppede og manipulerede på andre måder. Sådan er det. Gode før/efter billeder sælger, og det ved virksomhederne da også godt. Det er derfor, de gør så meget ud af at snyde os. Så lad dig ikke snyde. Du kan ikke bruge før/efter billeder til noget i den sammenhæng. Som jeg skrev tidligere, så lad i stedet din sunde fornuft tage styringen.

Husk det kræver hårdt arbejde at få en six pack. Det kræver MEGET hårdt arbejde. Du får ikke en six pack på 4 uger med et magisk produkt. Du får det med hård træning og god kost.. Så lad være med at spilde dine penge.

Six-pack program

jan
6

Der er mange der spørger om de ikke kan få et six-pack program, der vil give dem en flot six-pack på ingen tid. Svaret er at det desværre ikke er så lige til. Man kan ikke bare lave et program der vil kunne garantere alle der bruger det, at de får en six-pack ved det. Derfor vil jeg i denne artikel prøve at komme med nogle guidelines der bør give alle der følger dem en six-pack.

1. Fedt procent

Det vigtigste punkt i denne guide. Vi kommer ikke udenom det, tykke mennesker har og får ikke en synlig six-pack så længe de er tykke. Det er i hvert fald meget sjældent. Man skal derfor, hvis man har en del overflødige kilo på sidebenene, sørge for at tabe dig og komme ned i fedtprocent. Dette gøres ved at lægge en kostplan og dyrke regelmæssig cardio. Hvis du ikke ved hvordan man lægger en ordentlig kostplan, kan du læse mere om det her. Da du desværre ikke kan bygge muskelmasse imens du taber dig, skal du enten gøre dette før eller efter du er kommet ned i fedtprocent.

2. Et godt fundament

Mit næste råd til alle der ønsker en six-pack er, at opbygge sig et godt fundament. Dette føler jeg gøres bedst, ved at inkorporere en masse basis øvelser der træner din core og abs sekundært. Her tænker jeg på øvelser som back squat, front squat og dødløft. Disse øvelser er alle med til at styrke din core og dine abs, så du får opbygget et stærkt fundament. Disse øvelser er altid stærkt undervurderet i forbindelse med mavetræning, men kan alene give imponerede resultater.

tumblr_miho5ktvPs1rwdmp9o1_1280

3. Træn isoleret – Hårdt og godt

Sidste tip jeg har er, at træne mavemusklerne isoleret. Dette gøres ved alle de velkendte maveøvelser, som i også kan læse mere om og finde flere af på bloggen. Sørg dog for at i vælger nogle øvelser der passer til jeres niveau. Dette er ikke kun tiltænkt begyndere, men også at øvede folk skal sørge for at vælge hårdere øvelser. Som nævnt før på bloggen, skal man sørge for at træne sine abs hårdt, og derfor, som nogle gør, skal man ikke ligge og lave 20 sæt med 100 reps af normale situps.

Tak fordi i læste med, og håber i kan bruge mine guidelines.