3 tips til bedre mavemuskler

dec
10

Vi leder vel alle altid efter nye metoder, i jagten på den six-pack vi ønsker. Så i dette indlæg vil jeg komme med 3 tips til bedre mavemuskler. De burde kunne hjælpe en smule, selvom jeg har været lidt inde på nogle af dem før. Selvom det nok ikke er her i december, at mavemusklerne kommer mest til syne.

1. Hold styr på, hvad du spiser
Holder du styr på, hvad du spiser, så undgår du at blive tyk. De kan desuden også meget nemmere bygge muskelmasse og efterfølgende smide fedt, hvis du har styr på hvad du indtager. Er du tyk, kan ingen se dine mavemuskler, lige meget hvor meget muskelmass du har. Det er overraskende nemt, at holde styr på kosten. Man skal blot tælle kulhydrater, protein og fedt med en app, også skal man sørge for at ramme nogle bestemte tal hver dag. Du kan læse mere, om hvordan tallene skal være, her.

2. Lav en masse basisøvelser
Basisøvelser som squat, dødløft og military press tvinger dig til at spænde op i coren. Noget som helt sikker kan give nogle flotte abs. Det betyder ikke, at det er nok i sig selv, men for mange dækker det helt fint deres behov. I den forbindelse er det også værd at nævne, at man ikke skal bruge et træningsbælte hele tiden, hvis man ønsker gode mavemuskler af basisøvelser.

3. Lav hårde maveøvelser
Alt for mange laver 40+ reps mavebøjninger, og tror at det er god mavetræning. Det er det ikke. Det er meget bedre, at lave nogle hårdere øvelser også holde sig under 20 gentagelser. Det har et meget bedre potentiale for muskelopbygning. Prøv at lave hanging leg raises, dragon flags, ab wheel eller andre mere udfordrende øvelser. Du vil se en forskel efter kort tid.

Det var mine 3 tips til bedre mavemuskler. Jeg håber, at du kunne bruge et af dem. Tak fordi du læste med.

 

 

Leave a Reply