Bedste maveøvelser du kan lave derhjemme

okt
16

Hvis du ikke er medlem af et fitnesscenter, kan det være svært at få trænet dine abs. Der er heldigvis øvelser, du kan lave, som ikke kræver udstyr. Så i dette indlæg giver jeg dig de bedste maveøvelser, du kan lave derhjemme. Det skal dog siges, at jeg til enhver tid vil anbefale at træne i et fitnesscenter, så man kan få en krop, som er tilsvarende ens abs. Det er ikke fedt at have flotte abs, men så er resten af kroppen tynd og ranglet. Det er ikke flot.

Planken
Denne klassiske core-øvelse er nem at lave, og kan laves nærmest overalt. Så derfor er den rigtig god, at lave derhjemme, hvis man trænger til træning af sin maveregion. Den kan i øvrigt gøres hårdere ved at have en taske på ryggen, eller noget andet som kan øge belastningen. En foam roller, kan i øvrigt også bruges til core-træning.

Planken

Planken

Dragon flags
Vi har talt om denne øvelse før, og den er afsindigt hård. Den udgave vi har vist tidligere, var på en bænk i et fitness center. Men man kan også lave den på gulvet, hvis man har noget at holde ved. Dette kunne fx være det nederste af en sofa. Selvom man føles sig fjollet, når man ruller rundt på gulvet, er det meget effektiv mavetræning

Lying leg raise
Er Dragon flags for udfordrende, kan du lave lying leg raises. Princippet er det samme som en hanging leg raise, men du ligger bare på gulvet i stedet for at hænge i en stang. Denne øvelse kan sagtens anbefales, og er næsten ligeså effektiv som dens søsterøvelse i stangen.

Dette var mit bud på de tre bedste maveøvelser, som man kan lave derhjemme. Jeg håber, at du har fået inspiration til din egen mavetræning derhjemme. God træning og held og lykke med at få six pack. Tak fordi du læste med.

 

 

Leave a Reply